٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭

ساخت وبلاگ

آموزش هاي كاربردي > سخت افزار

 

ترفند جلوگیری از ویروسی شدن فلش

 روش اول

بطور خلاصه در این روش می‌خواهیم مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود. البته این روش زمانی کارآمد است که شما می‌خواهیداز اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده نمایید و نیازی به فضای خالی آن ندارید.

قبل از انجام این کار نیاز به دانستن میزان فضای خالی موجود در فلش داریم. برای این کار بر روی درایو فلش راست کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید. در پنجره باز شده میزان دقیق فضای خالی را یاداشت کنید.

حال در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کنید. در این قسمت ما می‌خواهیم توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجاد کنیم بدین منظور فرمان زیر را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

fsutil file createnew F:IamDummy 1300594688

شما باید بجای عدد مذکور میزان فضای خالی در فلش مموری خود و به جای درایو F، درایوی را که معرف فلش مموری‌تان است وارد نمایید و منتظر شوید تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب این نام دلخواه بوده و می‌توانید یک نام دیگر را برگزینید.

حال اگر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود را مشاهده کنید خواهید دید که عدد صفر نمایش داده می‌شود این بدین معنی است که حتی 1 بیت هم فضای خالی در فلش شما موجود نیست !

حال درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کنید و متنی را به اندازه 1 کاراکتر درون آن تایپ کنید و آن را ذخیره کنید خواهید دید که با پیغام کمبود فضا مواجه می‌شوید.

زمانی که خطر مواجه با ویروس‌ها برطرف شد، می‌توانید فایل ساخته شده Iamdummy ( یا هر نام دیگر ) را از حافظه فلش پاک نمایید.

توجه: اگر در باز کردن درایو فلش مموری به مشکل برخوردید، روی درایو راست کلیک کرده گزینه Explore را انتخاب نمایید.

 

روش دوم

برنامه ThumbScrew را دانلود کنید و در فلش ذخیره نمایید. اگر فلش خود را به سیستمی متصل کرده‌اید که احتمال آلودگی آن بالاست و شما نگران ویروسی شدن فلش خود هستید. برنامه را اجرا کرده و با راست کلیک روی آیکون آن، فلش خود را فقط قابل خوانش ( Read Only) کنید

منبع :softgozar.com

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : جلوگیری از ویروسی شدن فلش,ترفند جلوگیری از ویروسی شدن فلش, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 528 تاريخ : 19 ارديبهشت 1392 ساعت: 13:20

تفاوت های «وایرلس» و «وای-فای» چیست؟

تفاوت های «وایرلس» و «وای-فای» چیست؟

امروزه هر دو واژه Wi-Fi و Wireless خیلی مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند. واقعیت آن است که هنوز بیشتر افراد نمی دانند که اینترنت بیسیم (Wireless Inteet) چیست و چه تفاوتی با Wi-Fi دارد!

امروزه اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود:

* انواع اتصال باسیم:
انواع اتصال با سیم، ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
* انواع اتصال بدون سیم:
در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد می توان از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کرد. این نوع اینترنت سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود. فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های 3G و 4G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت از نوع با سیم، کندتر و گران‌تر است.
* وای-فای (Wi-Fi)
 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارتی یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید. ارتباط Wi-Fi برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند. به تعریفی دیگر  Wi-Fi یک فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می کنند.
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یا به عبارتی می توان  یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.

 

البته روش های دیگری هم برای ایجاد شبکه بیسیم وجود دارد مانند Bluetooth.
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود. اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند. نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد.
 
*Wireless
 Wireless تکنولوژی ارتباطی است که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود. از جمله این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.
تکنولوژی Wireless به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و حتی در حال حرکت از امکانات مختلف استفاده کنید. شما می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. حتی بسیاری از کارها از جمله مراقبت های پزشکی به تجهیزات Wireless نیاز دارند.
 
امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید. تکنولوژیWireless هر روزه در حال گسترش است تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه ها، به شما امکان کار راحت تر در هنگام حرکت را نیز بدهد.
 
در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless  کمتر است. شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوه ها و... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکلی خواهد بود. امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می‌شوند، تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک می گذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.

 

برگرفته شده از : 10top

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : تفاوت های وایرلس و وای,فای,تفاوت های وایرلس و وای,فای چیست؟ , نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 533 تاريخ : 13 ارديبهشت 1392 ساعت: 20:11

تمام سرویس های گوگل را بشناسیم(قسمت اول)

من بعد از جستجوهای فراوان در اینترنت در مورد سرویسهای این شرکت هنوز هیچ سایت یا وبلاگ فارسی زبان را ندیدم که تمام سرویسهای گوگل را كامل نام برده باشد تا کاربران برای یکبار هم که شده سری به آنها بزنند اما من قصد دارم حدود 90 سرویس گوگل را با توضیح مختصری برای شما معرفی کنم :

تذکر: برای اینکه بهتر بتوانید از تمام سرویسها استفاده کنید بهتره که عضو بشوید یا با اکانت خودتون وارد گوگل بشوید؛عضویت در گوگل رایگان می باشد.

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : سرویس های گوگل,آشنایی با سرویس های گوگل, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 531 تاريخ : 11 ارديبهشت 1392 ساعت: 14:16

آموزش های کاربردی > ویندوز

تغییر کاربرد کلید power  موجود بر روی کیس

حتمأ شما نیز گاهی ناچارأ مجبور به استفاده از دکمه Power موجود بر روی کیس شده‌اید. این دکمه به همراه دکمه Reset بر روی کلیه کامپیوترهای شخصی وجود دارد. کاربرد این دو دکمه نیز تاحدودی واضح است. از دکمه Reset جهت بازنشانی سیستم و از کلید Power نیز جهت روشن کردن کامپیوتر استفاده می‌شود. اما اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است دکمه Power را بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید به طور پیش فرض کلیه برنامه‌های فعال بسته شده و ویندوز Shutdown می‌شود. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از دکمه Power ویندوز را به حالت Standby درآورد و یا حتی آن را Hibeate کرد؟ هم‌اکنون به معرفی این ترفند ساده در ویندوز XP می‌پردازیم.

WwW.MRF.Ir

برای این‌کار:
از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Power Options دوبار کلیک کرده تا پنجره Power Options Properties باز شود.
سپس به تب Advanced بروید.
اکنون در قسمت Power Buttons و در زیر عبارت When I press the power button on my computer می‌توانید نوع کاربرد کلید Power را تعیین کنید.
اگر در حالت Standby باشد طبعأ سیستم در حالت Standby قرار می‌گیرد.
در صورتی که بر روی Hibeate تنظیم شود سیستم پس از فشردن کلید Hibeate می‌شود.
اگر به همان حالت قدیم یعنی Shutdown باشد سیستم کاملأ خاموش می‌شود.
اما اگر گزینه بر روی Ask me what to do تنظیم شده باشد پس از هر بار فشردن دکمه Power، پنجره Tu Of Computer نمایان می‌شود و شما می‌توانید هر گزینه‌ای که در آن لحظه دوست دارید را انتخاب کنید.
در نهایت اگر Do nothing را انتخاب کنید پس از فشردن کلید Power هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

نقل شده از ترفندستان

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : تغییر کاربرد کلید power,موجود بر روی کیس, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 488 تاريخ : 4 ارديبهشت 1392 ساعت: 14:32

مجموعه بسیار کاملی  از برترین و جدیدترین نرم افزار های مهندسی مکانیک

نرم افزار های مهندسی مکانیک

دسته نرم افزار کاربردی زیردسته مکانیک

محصولی که پیش رو دارید مجموعه بسیار کاملی از نرم افزار های مهندسی مکانیک است که با دقت فراوان و بصورت کاملاً حرفه ای و تخصصی گردآوری و عرضه شده که قابل استفاده کلیه دانشجویان، مهندسین و اساتید رشته مکانیک می باشد.

نرم افزار های موجود در این مجموعه :

A9CAD 2.2.1

ABAQUS V6.6.3

Advanced Aircraft Analysis v2.51

BoBCAD 20.61

BricsCAD Pro v7.2

CAEFEM v9.2

Dassault Systemes CATIA P2 v5R18 SP4

Delcam FeatureCAM 14

Delcam PowerShape 6.0

EZCAM Solutions 13.1

FastShip 6.1

Flo ++ v2.39

Machining Strategist 3

Machinist ToolBox 7.7

Mechanical PowerTools 3.1

MSC RobustDesign 2004 R3

MSC SOFY 2005

PipeFlow Expert v1.12

Piping Systems FluidFlow 2.34

SpaceCAD 3.1

STAAD Pro 2007

SurfaceWorks 4.1

Tecplot 10.3

UGS NX 4.01

VariCAD 2008 v1.02

VariCAD 2008 v1.04

ZWCAD 2008i Professional DC041508

ADINA System 8.7

ALGOR Designcheck v19.1

Autodesk AutoCAD Mechanical 2008

CADRE Flow 1.1

COADE CAESAR II 4.4

FastCAD 7.1

FeDem Simulation Software 3.1

GibbsCAM 7.7

IronCAD Inovate v10.0

Model 4D Version 6.1

MSC Adams 2007 R2

MSC Nastran v2007 R1

MSC Patran v2007 R1B

PolyWorks 9.0

Bentley AutoPIPE® XM Edition V9

EdgeCAM 12.0

Fluent

MasterCAM X2

UGS Solid Edge v20

ANSYS 11.0

CGTECH Vericut V6.1.2

Esprit 2007

GearTrax for SolidWorks 2007

PDMS 11.6 SP3.5

SolidWorks 2007


این بسته نرم افزاری بی نظیر و بسیار ارزشمند را در 4 دی وی دی به قیمت مناسب درب منزل تحویل بگیرید، سپس وجه آن را به مامور پست بپردازید.

فروشنده: فروشگاه سی دی

قیمت: 12,800 تومان

 

روش خرید: برای خرید نرم افزار های مهندسی مکانیک، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

خرید نرم افزار های مهندسی مکانیک

 

٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭...
ما را در سایت ٭ جزيره كاوش ٭ نرم افزار و آموزش های کاربردی ٭ دنبال می کنید

برچسب : مجموعه نرم افزار مهندسی مکانیک ,Tecplot, Bentley AutoPIPE, Fluent, ANSYS, نویسنده : admin kavosh777 بازدید : 670 تاريخ : 3 ارديبهشت 1392 ساعت: 17:51

نظر سنجی

بازديد كنندگان محترم نظر شما در مورد اين وبلاگ چيست ؟

خبرنامه